Jeszcze w tym roku zostanie oddany do użytku wielofunkcyjny kompleks, który powstaje na terenach warszawskiej fabryki FSO na Żeraniu . W jego skład będzie wchodzić centrum targowo-konferencyjne, hotel klasy biznesowej, nowoczesny biurowiec i centrum wyposażenia wnętrz, designu i budownictwa, w którym będą się prezentować firmy z branży wykończeniowej.

Dawna fabryka nie zostanie zburzona, co mogłoby ją spotkać, ponieważ nie jest zabytkiem chronionym przez konserwatora. A budowa obiektów od postaw jest często tańsza niż przystosowanie starych budynków do nowych funkcji. W tym jednak przypadku, postindustrialne hale zostaną zachowane i przekształcone w jedno z największych w Polsce centrów konferencyjnych. Zachowanych zachowanie także wielu oryginalnych elementów, które wpiszą się w nowy wygląd i przeznaczenie budynków. Zostaną m.in oryginale stropy, podwieszenia, filary, suwnica, trakcja kolejowa prowadząca bezpośrednio do obiektu czy czterotonowa winda towarowa.

Cały kompleks, łącznie z nowo budowanymi obiektami, został zaprojektowany z zachowaniem charakteru hal magazynowych lat 70. Takie rozwiązanie, to nie tylko ciekawy projekt architektoniczny ale i, z punktu widzenia biznesowego i targowego, funkcjonalny. Centrum targowo-konferencyjne będzie umożliwiać ekspozycję obiektów, których nie da się prezentować nigdzie indziej w Polsce. Do hali o powierzchni 12,5 tys. mkw np. może wjechać pociąg, zmieści się w niej także średniej wielkości samolot.

Obiekt, oprócz największej w Warszawie hali targowej, będzie posiadał także sześć sal konferencyjnych różnych wielkości oraz jedną dużą salę eventową. Obok zostanie wybudowany biurowiec, hotel i centrum designu oraz wyposażenia wnętrz. Powierzchnię użytkową całego kompleksu to ok. 60 tys. mkw. Plusem inwestycji są nie tylko jej rozmiary, ale także lokalizacja. Jest ona realizowana przy skrzyżowaniu stołecznej obwodnicy – Trasy Toruńskiej S8 i Modlińskiej, będzie więc do niej wygodny dojazd.

Centrum Targowo-Kongresowe, ma zostać oddane do użytku najpóźniej na początku sierpnia br. Hotel zostanie zrealizowany w drugim kwartale przyszłego roku. Galeria wyposażenia wnętrz i budownictwa, to trzeci etap realizacji przedsięwzięcia, termin uruchomienia nie jest jeszcze znany. Pierwsze konferencje i targi mają się odbywać w nowym centrum już w drugiej połowie tego roku.

Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) została zbudowane od podstaw na przełomie lat 40. i 50. XX wieku. W latach 1986-2009 produkowane były tu samochody osobowe, m.in. Syrena Warszawa, Polski Fiat 125p i Polonez, a po upadku socjalizmu samochody marki Daewoo i Chevrolet. Od kilku lat nie jest wykorzystywana przez przemysł motoryzacyjny.